“Жалпы, еліміздің білім беру және ғылым саласының алдында кезек күттірмес ауқымды міндет тұр. Бұл – уақыт талабына сай болумен қатар, әрқашан бір адым алда жүріп, тың жаңалықтар ұсына білу деген сөз.”

Қ. К. Токаев

Ректордың блогы

Қарағанды индустриялық университеті – тау-кен және металлургия саласына арналған жоғары білікті кадрларды дайындау...

Толығырақ »

Жаңалықтар

Архив

Конференциялар

Архив

Деструктивті ағымдардың таралу себептері

[Дата публикации: 29.11.2022, 16:39:44, жариялауды: Sergey Plotnikov]

 

Деструктивті ағымдардың таралу себептері

Деструктивті діни ұйым-адамның заңды құқықтары мен бостандықтарына қауіп төндіретін, радикалды діни идеяларды тарататын және адамның рухани, психологиялық және физикалық денсаулығын бұзатын, материалдық зиян келтіретін, мемлекеттіліктің негіздеріне күмән келтіретін, дінаралық және халықаралық қақтығыстарды қоздыратын, дәстүрлі отбасылық құндылықтарды мойындамайтын және азаматтық борыштан бас тартуға итермелейтін құрылым.

Келушілер жалдаушылардың маңызды қаржылық ресурстары және адам санасын өңдеу мен өңдеудің жақсы дамыған әдістері бар.Тұрғындардың анықтама деректері, олардың пәтерлерде тұру уақыты туралы мәліметтер ескеріледі .Деструктивті діни ағым-өз мүшелерінің рухани жағдайын ,ең алдымен олардың белсенділігін бағалайды .Қолда бар қаржы құралдары бөлмені жалға алуға ,әдемі суреттелген әдебиеттерді басып шығаруға ,теледидар мен радио хабарларын қаржыландыруға мүмкіндік береді.Көптеген деструктивті діни ұйымдар “бейбітшілікке” шақырады.Олар қолға алмайды қару-жарақ, олар мемлекеттік билікті жоққа шығара алады, тіпті оған қарсы.Олар дәстүрлі діндерге деген жеккөрушілікті уағыздай алады.

Мемлекеттегі және қоғамдағы адамдар көбінесе әлеуметтік мәртебесі, кәсібі бойынша ерекшеленеді.

Адамдар әлі де діни негізде бөліседі. Егер ол деструктивті діни ұйымдардың біріне жататын болса, онда ол сол жерде болған кезде қоғамнан шығарылады. Көбінесе жаңа мүшелерді жалдаумен айналысатын жалдаушылар психологиялық әсер ету әдістеріне ие екенін есте ұстаған жөн, олардың көмегімен олар жаңа адептерді жалдайды, сондықтан жалдаушы неғұрлым тәжірибелі және сауатты болса, соғұрлым оның әсеріне қарсы тұру қиын болады. Белгілі бір психологиялық проблемалары бар, қатты күйзеліске ұшыраған немесе депрессияға ұшыраған адамдар, сондай-ақ қиын өмірлік жағдайларды бастан өткергендер жалдаушыларға оңай әсер етеді, өйткені олардың психологиялық қорғаныс механизмдері толық жұмыс істей алмайды. Алайда, адамдардың сектанттардың айла-шарғысына бой алдырып, деструктивті діни ағымдарға енуінің барлық себептері әлдеқайда кең:

Мысалы, шындықты іздеу. Өмірдің мәні, жердегі адамның мақсаты, адамның шығу тегі және т.б. сияқты жаһандық мәселелер барлық уақытта адамдарды қызықтырды. Бір қарағанда, жалдаушылармен қарым-қатынас кезінде олардың барлық сұрақтарына жауаптары бар сияқты және олар өздерінің сенімдері туралы абсолютті сенімділікпен сөйлеседі, бірақ бәрін бірден айтпайды, бірақ одан әрі қарым-қатынас пен оқу процесінде шындықты ашуға уәде береді. Бұл трюк жұмыс істейді және мүдделі адам өз сұрақтарына жауап алу үшін жалдаушыға барады.

2. Қарым-қатынас пен түсіністік іздеу. Айналасындағылармен ортақ тіл табу қиынға соғатын жалғызбасты және өзіне сенімсіз адамдар көшеде келе жатқан күлімсіреген және мейірімді “уағызшылармен” сөйлесуді қуана қолдайды, әсіресе бұл уағызшылар тек діни тақырыпта ғана емес, әңгімелесушіге қызықты тақырыптарда да сөйлесе алады. Сондықтан, жалдаушымен бірнеше рет сөйлескеннен кейін, адам әдетте олардың жиналысына қатысуға келіседі, онда бастаушыға “махаббатты бомбалау”деп аталатын психологиялық әдіс қолданылады. Бұл әдіс топтың жиналысына алғаш рет қатысқан адамға сектаның барлық мүшелері үлкен внимыласпен және қамқорлықпен қарайды, оны үнемі Мақтайды және олардың жиналысына қатысқанына қуанышын білдіреді. Мұндай назар мен қамқорлық жақында өзін жалғыз сезінген және ешкімге қажет емес адамды баурап алмайды, сондықтан ол өзін қажет және маңызды сезіну үшін үнемі жиналыстарға қатыса бастайды. Жалғызбасты адамдар басқаларға қарағанда сектаға тәуелді болады, өйткені олар моральдық және психологиялық қана емес, сонымен бірге әлеуметтік себептерге де деструктивті культке итермелейді.

Жақында қайғыдан аман қалған адамдар жалдаушылар үшін оңай “олжа” болып табылады. Мәселелерді шешу және жұбаныш табу. Әр адамның өмірінде қиын жағдайлар бар-жақын адамының қайтыс болуы, жақын адамымен ажырасу, мансапта немесе бизнесте үлкен қиындықтар және т.б. мұндай проблемалар өте қиын, кейде оларды шешу мүмкін емес, оларды жеңу керек. Қиын өмірлік жағдайлар кезінде адам өте осал, сондықтан көптеген адамдар деструктивті діни ұйымдарға өмірлік қиындықтар кезінде кіреді. Жалдаушылар түсінушілік, қамқорлық және мейірімділік танытып қана қоймайды, сонымен қатар бір қарағанда шешілмейтін мәселелерді шешуді ұсынады: жақында жақындарынан айырылған адамға олар уәде етілген Мәңгілік өмір және өлімнен қайта тірілу туралы айтады; қаржылық қиындықтарға тап болған адамға-ақша маңызды болмайтын жаңа әлем туралы; жақында, кім ауыр аурудан зардап шегеді-керемет емдеу туралы және т.б. сондықтан адамдар сектанттарға сеніп, жақсы, бақытты өмірге үміт артып, уәде етілгендердің бәрі жақында орындалады деп күте отырып, культке қызмет ете бастайды.

Деструктивті діни ұйымда болу сізді сайланған топқа қатысы бар сияқты сезінуге мүмкіндік береді. Өзіңізді жүзеге асыру мүмкіндігін іздеу. Өзін-өзі жүзеге асыру-бұл адамның маңызды әлеуметтік қажеттіліктерінің бірі, ал жетістікке жете алмайтын, өзін кәсіпте, сүйікті ісінде және т.б. жүзеге асыра алмайтын адамдар мұндай мүмкіндікті деструктивті табынудан іздей алады. Мұндай ұйымдарда жаңадан келгендерге көп көңіл бөлінетіндіктен, оларды үнемі мадақтап, жігерлендіретіндіктен, деструктивті діни ұйымның көптеген жаңа адептері топтың жиналыстарына қатысқан кезде өздерін мағыналы және пайдалы сезінуі ғажап емес. Рекрутерлердің негізгі міндеттерінің бірі-жаңа адептерді жалдау және бұл істі басқаларға қарағанда жақсы орындайтын мүшелер барлық жағынан мақталады және жігерлендіріледі. Сондықтан көптеген адамдар өздерін діни ұйымда “адамдарға шындықты жеткізу” және жаңа мүшелерді тарту арқылы жүзеге асыра алатындай сезінеді.

Осылайша, еліктеу немесе жақын адамды түсінуге тырысу туралы қорытынды жасауға болады. Бұл себеп жақын адамы бар адамдарға қатысты қазірдің өзінде шебер. Адам не жақын адамының сектада не тапқанын түсінуге тырысады және ұйымның ілімін зерттей бастайды және жиналыстарға қатыса бастайды, өзін біртіндеп сектаға қалай тартып жатқанын байқамайды немесе онымен қарым-қатынас жасау мүмкіндігін жоғалтпау үшін ұйымға кіруді шешіп, туған адамымен бірге жүреді. Сондай-ақ, белгілі бір культтің шебері болып табылатын әйгілі адамның жанкүйерлері өздерінің пұттарына еліктеп, осы діни ұйымға кіруі сирек емес.

Салпенова Мадина Мейрамовна

Қалалық ақпараттық-түсіндіру тобының мүшесі,

заң ғылымдарының магистрі


Просмотров: 1  762
29.11.2022, 16:39:44, Sergey Plotnikov Тараулар: Жаңалықтар